čtvrtek 9. července 2015

#268 Nomen omen

Mám v dlouhodobém plánu přečíst si knížku Camily Karolinss Jméno je váš osud. Tak nevím, jestli bych tenhle příspěvek neměla napsat až po tom, co si ji přečtu. Jenže to bude kdoví kdy a já to mám v hlavě teď...
Kdyby byli mí dva synové holčičky měli by každý jiné jméno, jiné než má dnes má maličká dcerka (což dá rozum, ale myslím tím, že není jedno dívčí jméno, které si přeju od prvního dítěte a které konečně dostala ta Nejmladší). Při každém těhotenství jsem nevěděla, jestli budu mít chlapečka nebo děvčátko, ale pokaždé jsem měla v užším výběru jiná jména. V posledních dvou případech jsem si dokonce vybírala to pravé jméno až po narození miminka z vytipovaných dvou, tří. A myslím si, že jsme dobře vybrali. Každému našemu dítěti jeho jméno pasuje a nelituju toho, že jsme nevybrali jiné.
Moje Nejmladší je stejně stará jako kamarádčiny holčičky a moc se mi líbí příběh, jak dvojčátka ke svým jménům přišla. Hned ve chvíli, kdy se Veronika dozvěděla že čeká holčičky, věděla, že jedna z nich bude Stelinka. To druhé jméno dlouho vybírala a vybrat nemohla. Až se jednou ráno probudila, pohladila bříško a řekla: "Dobré ráno, Světlanko." a jméno Světlušce už zůstalo. Navíc jméno Stela vychází z latinského Stella - hvězda. K tomu Světlana prostě pasuje, dvě malé bohyně světla :) Taky se mi moc líbí, že kamarádka nechtěla, aby se první narozená jmenovala tak a druhá narozená jinak. Obě dostaly své jméno ještě před narozením, takže ta vpravo dostala jméno takové, jakým ji oslovovala už před narozením a stejně tak ta vlevo.
Říká se, že jméno předurčuje náš osud a naši budoucí cestu. Nevím, jestli je to pravda, ale vím, že se jménem se dá bojovat celý život a že jsou lidé, kterým se jejich jméno natolik nelíbí, že se ho v dospělosti rozhodli změnit.
Á propos - nomen omen: Cestovní kancelář Zabloudil, Nožířství J. Tupý, odborník na hubnutí MUDr. Petr Tláskal, ředitel pražské botanické zahrady Václav Větvička, miss ČR Alena Šeredová, pražské zahradnictví Krtek a Motyčka, hematoložka MUDr. Drakulová a spousta dalších :)
P.S. Děkuji svým rodičům za to, že mi na den přesně před třiceti lety dali jméno Tereza. Já s ním nikdy nebojovala a vždy se mi líbilo. Vybrali dobře.

Žádné komentáře:

Okomentovat