pondělí 18. května 2015

#264 Když není problém

Člověk si tak snadno zvykne, že některé věci jsou problém. Že nejsou samozřejmé. Že je lepší být opatrný. Že to už lepší nebude... Jsem po dědečkovi skeptik; ne pesimista, ale opatrný. A umím se smiřovat s komplexností světa. O to víc mě denně těší, když některé zádrhele (výjimečně) nejsou. Zmizí, nebo se vůbec neobjeví.

Photo by edouardv66 via Flickr

Když není obsazeno v jediné kabince jediného záchodu, který na patře sdílíme s 50 dalšími kolegy.
(Popravdě řečeno, právě tohle mě inspirovalo k napsání dnešní Radosti.)

Když mi z pusy zmizí afta.
Když i odpoledne platí, že jsem se ráno dobře oblékl.
Když se děti nechají uložit bez protestů.
Když pro jednou není na toaletním papíru spousta krve.
Když zaberou antibiotika.
Když se mi ráno chce vstát.
Když děti ráno spí déle než do 6.
Když si včas vzpomenu a nezapomenu ve vlaku čepici.
Když mě žena doma vítá vesele a ne vyčerpaně.
Když si v hospodě řeknu o kohoutkovou vodu a dostanu ji s úsměvem.
Když mi v pekařství vyhoví a dají mi pečivo do mého vlastního sáčku.
Když vidím, jak policista někomu s úsměvem pomáhá.
Když zavolám hádavému kolegovi a on mi vyhoví.
Když ze mě tradičně mrzutý vedoucí v profi velkoobchodu neudělá blbce.
Když mám čas i se v klidu nasnídat, i řádně naobědvat.
Když někdo z rodiny se zájmem poslouchá, co děláme na TEDxu.
Když přijde papír z finančního úřadu nebo ze sociálky s tím, že jim nic nedlužím.
Když na úřadě řeknou, že nemusím osobně, oni to pošlou.
Když státní zaměstnanec bystře komunikuje e-mailem.
Když vlak nemá zpoždění.
Když sednu po dlouhé době do auta a je stále dost nafty v nádrži.
Když platba faktury dorazí nejpozději tři dny po termínu splatnosti.
Když přemluvíme někoho k vystoupení na TEDx a on se dobře připraví.
Když reklamace zboží proběhne hladce a rychle.
Když se ve volené skupině objeví dost schopných žen.
Když se vracím od babičky a není mi šoufl z přejedení.
Když dostanu žihadlo a nenaskočí alergická reakce.
Když napíšu upřímný dopis a nejen, že nevznikne nedorozumění, ale přijde odpověď.

Když je v ročním vyýčtování energií přeplatek a ne nedoplatek. (To se mi žel ještě nestalo.)

Žádné komentáře:

Okomentovat