čtvrtek 7. května 2015

#263 Stroje pomocníci

V dnešní době je moderní nebýt moderní a místo přístrojových zpracování si kdeco dělat ručně a místo v obchodě kupovaných potravin si pěstovat, chovat a vyrábět domácí. Což je samozřejmě fajn a já sama to tak dělám. Dnes ale nebudu moderní, protože budu chválit výdobytky moderní doby :)
Na začátku stály dvě odlišné události, které nakonec společně daly základ dnešnímu příspěvku. Tou první bylo pořízení myčky. Můj muž se na nátlak spousty našich přátel po zralé úvaze rozhodl koupit domů myčku na nádobí (ačkoli by se mohlo zdát, že to bylo na nátlak můj, není to tak; já jsem se o ní jen před necelým rokem zmínila a když byla zavrhnuta, víckrát jsem o ní doma nemluvila; ovšem téměř každý, kdo se k nám přišel podívat na malé miminko, hned prohlásil: "To už abyste si pořídili tu myčku, když je vás pět."). Druhou událostí byla dnešní stávka automatické pračky. Uprostřed pracího procesu si usmyslela, že potřebuje vyčistit filtr a prádlo prostě nedoprala (resp. doprala, ale nevypustila vodu a odmítla ždímat). Závada to není žádná fatální, stačí pouze ručně vypustit vodu a propláchnout filtr, ale všechno oblečení bylo potřeba vyždímat ručně. A to navíc ne žádná tričínka a ponožtičky, ale osušky, mikiny, montérky, blůzy.
A tak mě při kroucení jedné nohavice montérek napadlo, že už si snad ani neuvědomujeme, jak moc nám spotřebiče pomáhají v každodenním životě. Jsou to hodiny a hodiny práce, které nám domácí přístroje ušetří. Spousta dřiny, které jsme díky nim ušetřeni. V neposlední době je to také pomoc finanční, protože dnešní spotřebiče jsou ekonomické, aby spotřebovali co nejméně energie a zdrojů. Jsem ráda za každého domácího pomocníka, který mi ulehčí práci a šetří můj čas, takže se pak můžu věnovat dětem, můžu jít s nimi ven, můžu si číst nebo napsat příspěvek pro 1000 radostí.

Žádné komentáře:

Okomentovat