čtvrtek 24. dubna 2014

#165 Být "teta"

Dovolte mi napřed jednu vzpomínku: když jsem byla ve školních letech, každé léto si mě, bráchu a babičku brala na prázdniny teta ze slováckého Podluží. Bydleli na konci vesnice, ve slepé ulici, kde téměř v každém z 12 domů bydlely děti a všichni dospělí byli tety a strýcové. Dohromady nás děcek byla velká tlupa různého věku a vždycky jsme se skvěle zabavily. Hrály jsme fotbal, florbal, softtenis, badminton, běhaly bosky po horkém asfaltu, soutěžily, kdo dýl vydrží stát holýma nohama na rozpáleném víku od kanálu, blbly jsme v bazéně, uspořádaly soutěž Miss, chodily do lesíku, krmily slepice, vymyslely si podzemní příšeru. Večer jsme dělaly táborák, zapalovaly rákos a tvářily se, že kouříme doutníky, svítily lampionama a nebo jsme hrály potmě na schovku. Auto tam projelo jednou dvakrát za den a celá ulice byla jedno velký hřiště. Jako dítě jsem to hrozně milovala a sestřenkám jsem to záviděla. Nedávno jsem u tety byla a řeknu vám: vonělo to tam pořád stejně a já se cítila zase jako malá u nich na prázdninách.

Uplynulo skoro dvacet let a já bydlím ve slepé ulici. Bydlí tu i pár dětí a ty jsou naštěstí věkově dost blízko u sebe – osm, sedm, šest, šest, pět a čtyři roky. A rok. Na podzim to začalo nenápadně společným kreslením křídama na silnici a s jarem propuklo v plné síle. Dopoledne vypustím Staršího a nebýt oběda, tak ho prakticky do večera nevidím. Děcka společně lítají po silnici, kreslí křídama, jezdí na kolách, kopou do balonu, jezdí v kartonových krabicích z kopce nebo zaběhnou k někomu domů (myšleno na zahradu) a řádí tam. Na pískovištích, trampolínách, skluzavkách. Všude mají občerstvovací stanice s pitím a svačinou. Když přijde bouřka, tak se holt u někoho schovají. Celá ulice je jedno velký hřiště. Když jsem včera přesazovala kvítka, ozvalo se z příjezdovky: „Tetóóó?! My budeme teď chvilku u vás, jóóó?!“ a uvědomila jsem si, že můj dětský sen se splnil mým synům.

Žádné komentáře:

Okomentovat