středa 4. prosince 2013

#103 Pěšinky

Prvního listopadu jsem vyrazil na malý „dušičkový“ výlet.  Chtěl jsem v jiném ročním období vidět kouzelné místo, které leží mimo viditelné, natož turisticky značené, cesty. Stačilo zahnout za jiným stromem než posledně a už jsem začal trochu bloudit. Po chvilce jsem narazil na sotva znatelnou pěšinku a instinktivně se po ní vydal. To hledané místo, skalnatý vrcholek s velkolepým rozhledem na jesenické hvozdy, jsem nakonec našel. 

Nahoře jsem pak zavzpomínal na všechny ty pěšinky, které mě kdy někam dovedly. Všechny v sobě skrývají kousek křehkého bezpečí a drobného dobrodružství současně. Někdo tudy kdysi prošel, ale kam ho nakonec pěšinka zavedla?

Mě jedna pěšinka zavedla ke skále, nad kterou kroužil vzácný Sokol stěhovavý, jev v českých lesích téměř nevídaný.  Jiná pěšinka vedla k nevelkému, ale působivému vodopádu v srdci Hrubého Jeseníku, o kterém málokdo vůbec ví. V Rumunsku jsem několik desítek minut kráčel stezkou vyšlapanou v mateřídoušce. Ta vůně zvedající se při každém došlapu!  Často takhle brouzdám borůvčím a vůni nahradí chuť modrých kulatých drahokamů.  Jednou jsme s kamarádem sledovali pěšinku vyšlapanou ve sněhu jelení zvěří a pak s úžasem sledovali úprk snad dvacetihlavého stáda…


Mám rád pěšinky; jsou jako verše, které opatrné kroky píší do lesního ticha.


Žádné komentáře:

Okomentovat