čtvrtek 12. září 2013

#56 Děkuji

Zdá se mi, že slůvka „prosím“ a „děkuji“ už v dnešní době nelze považovat za samozřejmost a základ slušného vychování. Poprosit a poděkovat dělá spoustě lidí problém a já jsem ráda za každého člověka, který zdvořile poděkuje. Sama se snažím, aby každé moje „prosím tě“ a „děkuji ti“ bylo nejen zdvořilé, ale i upřímné. Doufám, že se můžu považovat za vděčného člověka – když už náhodou není věc, za kterou děkuji, přesně podle mého gusta (např. dárek), jsem ráda, že na mě někdo myslel, chtěl pro mě něco udělat, potěšit mě.
Za malý zázrak považuji dva lidi ze svého okolí, kteří dovedou být vděční až „za hrob“. Nejdříve ONA. Moje mamka jí kdysi v rámci svého zaměstnání v něčem poradila, pomohla a ONA jí byla moc vděčná. Přestože už je to několik let, stále „oplácí“. Nejprve pomohla mně: svěřila mi na hlídání svou malou dcerku a svůj dům a dala mi tak možnost si při studiích vydělat nějaké peníze. Po pár letech dorostl do studijních let můj bratr a dostalo se mu stejné možnosti. Přivydělat si jako brigádník ve skladu zboží, které do ČR dovážela. Nakonec se ukázalo, že právě mamka patří do cílové skupiny, pro kterou zboží dováží, tak jí z vděčnosti dala trvalou slevu. Za tu spoustu let už se nám všem za tu jedinou pomoc tisíckrát odvděčila a už dávno jsme my dlužníky jejími.
ON – dost podobný příběh s totožným začátkem. Požádal mamku o pomoc v oblasti, kterou se tehdy živila. A i jeho vděk už trvá několik let. Je to odborník na ortopedii a ortopedické pomůcky a tak se už dlouhou dobu dostává našim nohám důkladné péče. A je-li potřeba vypomoct správnému postavení nohou nebo držení těla, přednostně jsou nám ušity regenerační či kondiční pomůcky na míru. I v tomto případě jsme již dávno vděční dlužníci my.

Troufám si říct, že z obou se postupem let stali rodinní přátelé a doufám, že i my umíme být vděční. Mezi věci, které mně dělají radost, nepočítám jen tento „nehynoucí“ vděk. Mám radost i z pouhopouhého „Děkuji.“

Žádné komentáře:

Okomentovat